לראשונה: הרבי מויז'ניץ שבת עם נגידים במירון | גלריה

נתי קאליש No Comments on לראשונה: הרבי מויז'ניץ שבת עם נגידים במירון | גלריה

מרן הרבי מויז'ניץ שליט"א שהה בשבת פרשת ויקהל-פקודי באתרא קדישא מירון, עם קבוצה של תומכי החסידות. בערב שבת בשעה 13:30 הגיע הרבי למערת הרשב"י עם משתתפי השבת ונשא תפילה על הכלל והפרט | צילום: דוד כהן

צילום: דוד כהן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א שבת בשבת האחרונה באתרא קדישא מירון, לראשונה מאז עלותו על כס ההנהגה. התפילות והטישים נערכו בבית מדרש "אור הרשב"י" של האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא.

יחד עם האדמו"ר היו גדולי תומכי החסידות אשר הרימו תרומה נכבדה עבור סיום בניית ביהמ"ד 'צמח צדיק' דחסידי ויז'ניץ באלעד.

ביום שישי עלה האדמו"ר לציון התנא האלוקי רשב"י, ואמר פרקי תהילים יחד עם הנדיבים הגדולים.

הצלם דוד כהן מגיש גלריה נרחבת מערב שבת וממוצאי השבת:

סדר השבת:

בערש"ק התפללו מנחה בזמן בביהמ"ד של האדמו"ר הרה"צ רבי רפאל אבוחצירא שליט"א בו נערכו סדרי השבת. לפני העמוד ניגש חתנו של הרבי הרה"ג ר' מנחם מענדל הגר שליט"א.

אחר התפילה נשא דברים הרה"צ אב"ד אלעד שליט"א על גודל הזכות להסתופף בצל הקודש במקום קדוש ונורא זה. הרה"ג רבי טוביה שטרן שליט"א אב"ד מירון מסר שיעור בהלכה.

לאחר אמירת 'כגוונא' שרו הציבור 'בר יוחאי' כשהרבי מעודד את השירה בכל הכוח. אחרי התפילה עברו הקהל לברכת השבת אצל הרבי.

בסעודת הלילה הרבי זימר את 'אשת חיל' בנוסח יו"ט וקידש על היין. לאחר מכן שרו את 'ומלכותו ברצון'. הרבי איחל למשתתפים 'גוט שבת' והמשיך את עריכת השולחן בקרב בני משפחתו.

בהמשך נכנס הרבי לעריכת הטיש בשעה 11:15. בברכת ה'לחיים' הזכיר הרבי את היארצייט של דודו כ"ק האדמו"ר זצוק"ל ממאנסי, של כ"ק האדמו"ר מסקולען זצ"ל ושל כ"ק האדמו"ר מסקווירא זצ"ל. לאחר מכן המשיכו המשתתפים לשיר, והטיש הסתיים בשעה 1:30.

ביום השבת נכנס הרבי לתפילת שחרית בשעה 9:30, וניגש לאמירת הברכות. הרבי עלה מפטיר – החודש, וניגש לברכת החודש. לתפילת מוסף ניגש הגה"צ רה"י שליט"א. לאחר התפילה הרבי איחל גוט שבת למתפללים וערך הקידוש ומיטאג טיש בקרב בני המשפחה.

בשעה 15:30 נכנסו קבוצה ממשתתפי השבת ושרו 'ואני כזית רענן' (סקולען), והרבי דיבר על ניגוני סקולען המעוררים כל לב ונפש, והביע את חיבתו לניגוני בית סקולען. לאחר מכן התקיימה תפילת מנחה וסעודה שלישית.

בצאת השבת הרבי בירך על הכוס ונשא מדברי קודשו, ובין הדברים הביע שוב רגשי לבבו על הזכות הגדולה לשבות באתרא קדישא, ואמר שבנקל אפשר לפעול שם השפעות וישועות. בדבריו עורר הרבי לקראת ימי הקיץ, שיש ליתן דעת ומחשבה לפני שנוסעים למקום נופש אם הוא מקום כשר וראוי.

לאחר מכן הרה"ג רבי שייע פינק שליט"א רב ביהמ"ד בעלזא ב"ב חרז חרוזים נפלאים על הזכות הגדולה שנפלה בחלקם של התומכים לשהות עם הרבי באתרא קדישא מירון.

לתפילת מעריב ניגש רב היישוב מירון הרה"ג רבי טוביה שטרן שליט"א, והרבי ערך את ההבדלה. לאחר הבדלה פתחו המשתתפים בריקודים מיוחדים לכבוד התנא האלוקי, ושרו מניגוני מירון המפורסמים.



0 תגובות